Physikdidaktik
Start Staff Projects Publications Contact Imprint

Unilogo Uni Bremen Unilogo Fachbereich 1 

Unilogo

Didactics of Physics - Projects

Back to projects

Content Knowledge for Socio-Scientific Issues

Period: 01.04.2015 - 01.01.2020
Project management: Prof. Dr. Horst Schecker Dirk Thode
Financing:
Cooperation:
Members: Dirk Thode

How much scientific content knowledge do you need to participate in discussions about SSI? Which sort of CK is really helpful? To which extend do you have to rely on experts' statements? How do you relate content knowledge and "Bewertungsfähigkeit" (judgement)? These issues are dealt with in Dirk Thode's doctoral dissertation in the domain of nuclear physics?


Publications:


Article in proceedings
Dirk Thode; Horst Schecker: Bewerten im Physikunterricht: Wirksamkeit einer Unterrichtskonzeption. In: Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht- normative und empirische Dimensionen, Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Regensburg 2017, Universität Regensburg (2018), 808-811
Thode, Dirk; Schecker, Horst: Bewertung im Fokus: Unterrichtskonzeption für die gymnasiale Oberstufe. In: Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Zürich 2016, Regensburg (2017), 688-691

Last change: 18.4.2023