Article in journals |
Zowada, Christian; Martin, Johannes B.; Belova, Nadja: Das Thema Nanotechnologie im Unterricht der Sekundarstufe I zur Förderung der Bewertungskompetenz. In: MNU-Journal, 75 (3) (2022), 201-208 |
Zowada, Christian; Niebert, Kai; Eilks, Ingo: Perspectives on education for sustainability in chemistry teaching. In: Quimica Nova na Escola, 44(2) (2022), 222-228 |
|
Lathwesen, Chantal; Zowada, Christian; Belova, Nadja: Acid Base Global - Könnt ihr entkommen?. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 32(182) (2021), 30-35 |
George, Anna; Eilks, Ingo; Zowada, Christian; Gulacar, Ozcan: Chemistry professors' efforts in improving students' motivation and perception of relevance of learning chemistry. In: Education Sciences, 11 (2021), 13 |
Link
|
Zowada, Christian; Gulacar, Ozcan; Siol, Antje; Eilks,Ingo: Phosphorus - From the Sustainable Development Goals towards
transformative non-formal and formal education. In: Daruna, 47 (2021), 29-38 |
Belova, Nadja; Heckenthaler, Alina; Zowada, Christian: Chemie in Social Media
Entwicklung und Erprobung eines Unterrichtsmoduls zu parabenhaltiger Kosmetik
. In: MNU-Journal, 73(4) (2020), 299-304 |
Zowada, Christian; Frerichs, Nadja; Zuin, Vania; Eilks, Ingo: Developing a lesson plan on conventional and green pesticides in chemistry education - A project of participatory action research. In: Chemistry Education Research and Practice, 21 (2020), 141-153 |
Zowada, Christian; Belova, Nadja; Eilks, Ingo: Enhancing education for sustainable development through geographical perspectives in chemistry teaching. In: International Journal of Science and Mathematics Education, 19 (2020), 87-109 |
Belova, Nadja; Zowada, Christian: Innovating Higher Education via Game-based Learning on Misconceptions. In: Education Sciences, 10 (9) (2020), 221 |
Gulacar, Ozcan; Zowada, Christian; Burke, Sally; Nabavizadeh, Aryana; Bernardo, Ashley; Eilks; Ingo
: Integration of a sustainability-oriented socio-scientific issue into the general chemistry curriculum: Examining the effects on student motivation and self-efficacy. In: Sustainable Chemistry and Pharmacy, 15 (2020), 100232 |
Zowada, Christian; Linkwitz, Michael; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Nachhaltigkeit bewerten im Chemieunterricht. In: Chemie konkret, 27(8) (2020), 365-372 |
Zowada, Christian; Gulacar, Ozcan; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Phosphorus - A "political" element for transdisciplinary chemistry education. In: Chemistry Teacher International, 2 (1) (2020), 1-8 |
Link
|
Zowada, Christian; Moenter, Leif. O.; Eilks, Ingo: Über das Verhältnis des naturwissenschaftlichen Unterrichts zu Geographie und Nachhaltigkeit. In: Transfer Forschung Schule, 5 (2019), 116-128 |
Zowada, Christian; Mönter, Leif O., Eilks, Ingo: Geographische Perspektiven in den Naturwissenschaften?. In: MNU Journal, 2019/4 (2019), 329-334 |
Zowada, Christian; Zuin, Vania Gomes; Frerichs, Nadja; Eilks, Ingo: Glyphosat und grüne Pestizide - Nachhaltige Chemie und Nachhaltigkeitsbewertung im Chemieunterricht . In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 30(172) (2019), 38-43 |
Zowada, Christian; Siol, Antje; Gulacar, Ozcan; Eilks, Ingo: Phosphate recovery as a topic for practical and interdisciplinary chemistry learning. In: Journal of Chemical Education,96 (2019), 2252-2258 |
Zowada, Christian; Siol, Antje; Gulacar, Ozcan; Eilks, Ingo: Phosphatrückgewinnung - angewandte Umwelttechnik in Schule und Schülerlabor. In: Chemie konkret, 26 (2019), 158-164 |
Zowada, Chrisitan; Gulacar, Ozcan; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Phosphor und die Phosphate in der aktuellen Nachhaltigkeitsdiskussion. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 170 (2019), 32-37 |
Zowada, Christian; Gulacar, Ozcan; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Phosphorus - From the Sustainable Development Goals Towards Transformative Non-Formal and Formal Education. In: Daruna, 47 (2019), 29-37 |
Zowada, Christian; Niebert, Kai; Eilks, Ingo: Wenn nicht jetzt wann dann? - Nachhaltigkeit im naturwissenschaftlichen Unterricht
. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 30(172) (2019), 2-9 |
Zowada, Christian; Eilks, Ingo: Fracking: ein kontroverses Thema für den fächerübergreifenden Chemieunterricht multimedial umgesetzt . In: MNU Journal, 2018(4) (2018), 246-252 |
Zowada, Christian; Eilks, Ingo : Fracking: Pro und Contra? Gesellschaftlich relevante Themen multimedial erkunden. In: RAABits Naturwissenschaften 28 (2018), 1-23 |
Zowada, Christian; Gulacar; Ozcan; Eilks, Ingo: Incorporating a web-based hydraulic fracturing module in general
chemistry as a socio-scientific issue that engages students. In: Journal of Chemical Education, 95 (2018), 553-559 |
Zowada, Christian, Gulacar, Ozcan; Eilks, Ingo: Innovating undergraduate general chemistry by integrating sustainability-related socio-scientific issues. In: Action Research and Innovation in Science Education, 1(2) (2018), 3-8 |
Zowada, Christian; Siol, Antje; Huwer, Johannes; Hempelmann, Rolf; Eilks, Ingo: Phosphor-Rückgewinnung - angewandte Umwelttechnik im Schülerlabor. In: LeLa-Magazin,21 (2018), 17-18 |
Dittmar, Johanna; Zowada, Christian; Yamashita, Shuichi; Eilks, Ingo: Inquiry experiments with alginate bubbles. In: Chemistry in Action, 107 (Spring) (2016), 9-12 |
Dittmar, Johanna; Zowada, Christian; Yamashita, Shuichi; Eilks, Ingo: Molecular gastronomy in the chemistry classroom. In: Science in School, 2016, 36, (2016), 52-55 |