Article in books |
Affeldt, Fiona; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Umwelt- und nachhaltigkeitsbezogene Themen im Schülerlabor differenziert gestalten: Chemie, Umwelt, Nachhaltigkeit -
Schülerlaborangebote für alle
Schülerinnen und Schüler. In: LernortLabor (Hrsg.): MINT.Nachhaltigkeitsbildung in Schülerlaboren, Dänischenhagen: LernortLabor (2018), 104-107 |
Affeldt, Fiona; Wichmann, Juliane; Siol, Antja; Markic, Silvija; Eilks, Ingo: Supporting practical science learning for all students - A German cross-country initiative in non-formal chemistry education. In: I. Eilks, S. Markic, B. Ralle (Eds.), Science education research and practical work, Aachen: Shaker (2016), 141-154 |
Article in journals |
Affeldt, Fiona; Markic, Silvija; Eilks, Ingo: Über die Nutzung abgestufter Lernhilfen beim forschenden Lernen. In: Chemie & Schule (Salzbg.), 34(4) (2019), 17-21 |
Affeldt, Fiona; Markic, Silvija; Eilks, Ingo: Students' use of graded learning aids for inquiry learning. In: Chemistry in Action 114(Autumn) (2019), 28-33 |
Affeldt, Fiona; Siol, Antje; Markic, Silvija; Eilks, Ingo: Neue Ansätze zur Differenzierung im Schülerlabor. In: Chemie konkret (2018), 255-262 |
Affeldt, Fiona; Meinhart, Daniel; Eilks, Ingo: The use of comics in experimental instructions in a non-formal chemistry learning context. In: International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 6(1) (2018), 93-104 |
Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: Using Internet and social media designs to contextualize science inquiry learning . In: School Science Review, 99(369) (2018), 90-95 |
Affeldt, Fiona; Weitz, Katharina; Markic, Silvija; Eilks, Ingo: Experimentierzugänge kreativ gestalten mit Comics und sozialen Medien zum Thema 'Metallische Gegenstände schützen und bewahren'. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 28 (161) (2017), 13-17 |
Markic, Silvija; Wichmann, Juliane; Affeldt, Fiona; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Promoting education for sustainability for all learners by non-formal
chemistry laboratories. In: Daruna, 44 (2017), 44-53 |
Affeldt, Fiona; Tolppanen, Sakari; Aksela, Maija; Eilks, Ingo : The potential of non-formal chemistry education for curriculum development and innovation - A perspective based on two cases from Finland and Germany. In: Chemistry Education Research and Practice, 18 (2017), 13-25 |
Affeldt, Fiona; Markic, Silvija; Siol, Antje; Fey, Sabine; Huwer, Johannes; Hempelmann, Rolf; Urbanger, Michael; Tandetzke, Rita; Kometz, Andreas; Beck, Uta; Ducci, Matthias; Eilks, Ingo: Chemie, Umwelt, Nachhaltigkeit im Schülerlabor - Lernangebote für alle Schülerinnen und Schüler
. In: LeLaMagazin, 14, (2016), 12-13 |
Belova, Nadja; Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: Using advertising as a teaching and learning medium in the science classroom. In: School Science Review, 97(361) (2016), 86-92 |
Affeldt, Fiona; Weitz, Katharina; Siol, Antje; Markic, Silvija; Eilks, Ingo: A non-formal student laboratory as a place for innovation in education for sustainability for all students . In: Education Sciences, 5 (2015), 238-254 |
Belova, Nadja; Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: Proteinshakes: Gesunde Nahrungs(ergänzungs)mittel? . In: RAABits Naturwissenschaften, Stuttgart: Raabe (2015) |
Belova, Nadja; Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: Von der Werbung zum Arbeitsblatt - Beispiel Biokunststoffe. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule, 64(5) (2015), 33-35 |
Article in proceedings |
Affeldt, Fiona; Markic, Silvja; Siol, Antje; Eilks, Ingo; Fey, Sabine; Huwer, Johannes; Hempelmann, Rolf; Urbanger, Michael; Kometz, Andreas; Beck, Uta; Ducci, Matthias
: Schülerlaborangebote zur Umwelt- und Nachhaltigkeitsbildung für alle Schülerinnen und Schüler
. In: C. Maurer (Hrsg.), Authentizität und Lernen - das Fach in der Fachdidaktik, Regensburg: Universität Regensburg (2016), 488-490 |
|
Eilks, Ingo; Belova, Nadja; Affeldt; Fiona, Dittmar, Johanna: Science education and the promotion of critical media literacy: Beyond the news media. In: J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto & K. Hahl (Eds.), Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future (Proceedings of ESERA 2015), Helsinki: University of Helsinki (2016), 1118-1124 |
Dittmar, Johanna; Ostersehlt, Dörte; Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: TEMI teacher professional development in Germany: Background, Program and first results . In: J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto & K. Hahl (Eds.), Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future (Proceedings of ESERA 2015), Helsinki: University of Helsinki (2016), 2307-2312 |
Belova, Nadja; Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: Werbung im Chemieunterricht - ein Kleinmodul zum Thema "Proteinshakes". In: S. Bernholt (Hrsg.), Heterogenität und Diversität - Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht, Kiel: IPN (2015), 247-249 |