Physikdidaktik
Start Staff Projects Publications Contact Imprint

Unilogo Uni Bremen Unilogo Fachbereich 1 

Unilogo

Didactics of Physics - Publications

Publications

Authors{Julia Birkholz}

New search

18 Hits:
Books
Elster, Doris; Barendziak, Tanja; Birkholz, Julia: Towards a Sustainable and Open Science. Recommendations for Enhancing Responsible Research and Innovation in the Biosciences at the University of Bremen, University of Bremen, Bremen (2020), 33 pages Link
Elster, Doris; Barendziak, Tanja; Birkholz, Julia: Towards a Sustainable and Open Science. Enhancing Responsible Research and Innovation in the Biosciences at the University of Bremen, Bremen, Universität Bremen (2019), 32 Seiten
Birkholz, Julia: Untersuchung zur Wirksamkeit von Gruppenreflexionen auf das Wissenschaftsverständnis im Schülerlabor Backstage Science. In: Dissertation, Bremen, Universität Bremen (2019), 245 Seiten Link
Article in books
Elster, Doris; Barendziak, Tanja; Birkholz Julia: Note#5 Science Education as a trigger for RRI structural change. In: Starbios2 Consortium (eds) RRI implementation in biosciences organizations: Guidelines from the Starbios2 project, Uppsala University (2020)
Birkholz, Julia; Elster, Doris: Reflective Reviewing Operating on Concepts of Nature of Science . In: Research, Practice and Collaboration in Science Education. E-Proceedings of ESERA 2017 conference. 21-24 August 2017, Dublin, Dublin City University (2018), 796-803
Birkholz, J., Elster, D.: The Reflective Reviewing Café - Qualitative analyses of students´views on Nature of Science. In: New Perspectives in Science Education, Conference Proceedings 2017, Florence/Libreria Universitaria Edizioni (2017), 623-628
Elster, D., Birkholz, J.: Context-based learning and practical work at the basci-lab Bremen: issues and challenges. In: Ingo Eilks, Silvija Makic, Bernd Ralle (Hrsg.) Science education research and practical work, Aachen: Shaker (2016)
Birkholz, J., Elster, D.: Die Forschungstätigkeiten im Schülerlabor reflektieren - die Natur der Naturwissenschaften offen legen. In: Dirk Krüger, Philipp Schmiemann, Andrea Möller, Arne Dietmar, Lena Kotzebue (Hrsg.): Erkenntnisweg Biologiedidaktik 14, Berlin, Universität Berlin (2016), 59-74
Birkholz, J., Elster, D.: Impact of reflective reviews on students' conceptions of Nature of Science. In: Javi Lavon, Kalle Juuti, Jarkko Lampiselkä, Anna Vitto, Kaisa Hahl (eds.)enScience Education Research: Engaging learners for a sustainabel future, Helsinki, Finland: European Science Education Research Association (2016), 855-865
Eschweiler, M., Birkholz, J., Elster, D.: What Do Teacher Students Learn in a School-Based Environmental Course?. In: New Perspectives in Science Education - Conference Proceedings, Edition: 5th Conference Edition, Florence, Italy, 17-17 March 2016, Publisher: , Florence/Liberia Universitaria (2016), 649-652
Birkholz, J., Elster, D.: Wirkung von Reflexionen über Forschungstätigkeiten im Schülerlabor auf das Wissenschaftsverständnis. In: Ulrich Gebhard (Hrsg.) Bildung durch Biologie, Studienverlag (2016), angenommen
Birkholz, J., Elster, D.: Ermittlung von Wissenschaftsverständnis durch Reflexionscafés im basci Schülerlabor - Projektskizze . In: Dirk Krüger, Philipp Schmiemann, Arne Dittmer, Andrea Möller (Hrsg.) Erkenntnisweg Biologiedidaktik 13 , Berlin/ Universitätsdruck Berlin (2015), 149-164
Article in journals
Colizzi, Vittorio; Mezzana, Daniele; Ovseiko, Pavel V; Caiati, Giovanni; Colonnello, Claudia; Declich, Andrea; Buchan, Alastair M.; Edmunds,Laurel; Buzan, Elena; Zerbini, Luiz; Djilianov, Dimitar; Kalpazidou Schmidt, Evanthia; Bielawski,Krzysztof P; Elster, Doris; Salvato, Maria; Alcantara11, Jr; Minutolo, Antonella; Potestà, Marina; Bachiddu, Elena; Milano, Maria J; Henderson, Lorna; Kiparoglou, Vasilik; Friesen, Phoebe; Sheehan, Mark; Moyankova, Daniela; Rusanov, Krasimir; Martha Wium, Martha; Raszczyk, Izabela; Konieczny,Igor; Gwizdala, Jerzy; Śledzik, Karol; Barendziak, Tanja; Birkholz, Julia; Nicklas Müller, Nicklas;Warrelmann, Juergen; Meyer, Ute; Filser, Juliane; Barreto, Fernanda Khouri; Montesano, Carla : Structural Transformation to Attain Responsible BIOSciences (STARBIOS2): Protocol for a Horizon 2020 Funded European Multicenter Project to Promote Responsible Research and Innovation. In: JMIR Res Protoc. 8 (3) International registered report identifier (irrid): DERR1-10.2196/11745. (2019)
Article in proceedings
Elster, D., Barendziak, T., Birkholz, J.: Science Education as a trigger to attain Responsible Research and Innovation (RRI) in Biosciences. In: Pixel: New Perspectives in Science Education, Conference Proceedings 2017, Florence/Libreria Universitaria Edizioni (2017), 402-406
Birkholz, J., Elster, D.: Über das Forschen reflektieren - Notwendigkeit oder Zeitverschwendung?. In: Abstractband der 17. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband deutscher Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin (VBio) 23.-26.02.2015, München, Ludwigs Maximilians Universität und Technische Universität München (2015)
Eschweiler, M., Birkholz, J., Elster, D.: What do Student-teacher learn in a School-based Environmental Course?. In: International Conference Newe Perspectives in Science Education - Abstracts, Florenz (2015) Link
Birkholz, J., Elster, D.: Wirkung mehrfacher Besuche des basci Schülerlabors und Reflexionsgespräche auf das Wissenschaftsverständnis. In: Gebhard, U., Hammann, M. & Knälmann, B.: Bildung durch Biologie- Abstractband der 20. internationalen Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FBdB) im VBIO und des Forums für Fachdidaktik und Schulbiologie, Hamburg: Universität Hamburg (2015), 205-206
Birkholz, J., Elster, D.: Entwicklung von Wissenschaftsverständnis durch mehrfache Besuche des basci Schülerlabors. In: Tagungsband der 16. internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, 24.02.-27.02.2014, Trier / Universität Trier (2014), 46-47
Last change: 31.7.2023