| Journal articles | |
|---|---|
| 2023 | |
| Lathwesen, Chantal; Belova, Nadja: Acid Base Global - An escape eoom to learn about the chemistry of acids and bases. In: Action Research and Innovation in Science Education (2023), accepted / in print | |
| Lathwesen, Chantal; Eilks, Ingo: Crazy Safety Escape - Eine alternative Einweisung in das sichere Arbeiten beim Experimentieren in Form eines Escape Rooms. In: RAABits Chemie (2023), accepted / in print | |
| 2022 | |
| Eilks, Ingo; Lathwesen, Chantal; Belova, Nadja: Students' perception of an individualized open lab learning experience during the COVID 19 pandemic in German chemistry teacher education. In: Journal of Chemical Education, 99 (2022), 1628-1634 | |
| 2021 | |
| Lathwesen, Chantal; Zowada, Christian; Belova, Nadja: Acid Base Global - Könnt ihr entkommen?. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 32(182) (2021), 30-35 | |
| Lathwesen, Chantal; Belova, Nadja: Auf Schatzsuche in der verschütteten Mine. In: Naturwissenschaften im Unterricht, 32(182) (2021), 16-21 | |
| Belova; Nadja; Wlotzka, Petra; Lathwesen. Chantal: Escape Rooms - Nicht nur in der Freizeit spannend. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 32(182) (2021), 2-7 | |
| Lathwesen, Chantal; Belova, Nadja: Escape Rooms in STEM Teaching and Learning - Prospective Field or Declining Trend? A Literature Review . In: Education Sciences, 11 (2021), 308 |