Book articles |
2023 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: Grüne und nachhaltige Chemie im Chemieunterricht der Sekundarstufe II - Erfahrungen eines mehrjährigen Projekts Partizipativer Aktionsforschung . In: C. Lechner, F. Rauch, A. Schuster (Eds): Aktionsforschung: Vergangenheit - Gegenwart - neue Zukunft, Wien: Praesens (2023), accepted / in print |
2020 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo : Greening the senior high school chemistry curriculum: An action research initiative. In: S. Obare, K. Peterman & C. Middlecamp (Eds.), Chemistry education for a sustainable society Volume 1: High school, outreach, & global perspectives, Washington: ACS (2020), 55-68 |
Journal articles |
2022 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: An action research teacher's journey while integrating green chemistry into the high school chemistry curriculum. In: Sustainability, 14 (2022), 10621 |
Link
|
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: Experimente mit immobilisierten Enzymen als Beitrag zum Lernen über Grüne Chemie im Chemieunterricht. In: Chemie konkret,29 (2022), 395-401 |
Linkwitz, Michael; Belova, Nadja; Dackweiler, Lea; Eilks, Ingo: Grüne kosmetische Chemie - Nachhaltige und
Grüne Chemie in der Sek. I bewerten. In: RÁABits Chemie SI (2022), 1-44 |
Eilks, Ingo; Linkwitz, Michael: Greening the chemistry curriculum as a contribution to education for sustainable development: When and how to start?. In: Current Opinion in Green and Sustainable Chemistry, 37 (2022), 100662 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: Simple experiments with immobilized enzymes as a contribution to green and sustainable chemistry education in the high school laboratory. In: Chemistry Teacher International, 4(2) (2022), 121-126 |
Linkwitz, Michael; Zidny, Robby; Nida, Safwatun, Seeger, Lea; Belova, Nadja; Eilks, Ingo: Simple green organic chemistry experiments with the kitchen microwave for high school chemistry classrooms. In: Chemistry Teacher International, 4(2) (2022), 165-172 |
Linkwitz, Michael; Zidny, Robby; Safwatun, Nida; Seeger, Lea; Belova; Nadja; Eilks, Ingo: Versuche mit der Labor- oder Haushaltsmikrowelle im Kontext der grünen organischen Chemie für Studium und Schule. In: Chemie in unserer Zeit, 56 (2022), 325-329 |
2021 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: Einführung in die Grüne Chemie - Von der Zuckerrübe bis zu biologisch abbaubaren Werkstoffen. In: RAABits Chemie SII, II.C.46 (2021), 1-45 |
Linkwitz, Michael; Belova, Nadja; Eilks, Ingo: Grüne und nachhaltige Chemie bereits im Chemieunterricht der SI? - Das Projekt "Cosmetics go green"
. In: Chemie konkret, 28 (2021), 155-161 |
2020 |
Zowada, Christian; Linkwitz, Michael; Siol, Antje; Eilks, Ingo: Nachhaltigkeit bewerten im Chemieunterricht. In: Chemie konkret, 27(8) (2020), 365-372 |
2019 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: Green Chemistry im Chemieunterricht - Umsetzung eines theoretischen Ansatzes in einem Unterrichtsgang zur nachhaltigen Chemie. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 172 (2019), 19-23 |
Linkwitz, Michael; Eilks, Ingo: Green Chemistry in der Schule: Unterricht und Experimente zur Grünen und Nachhaltigen Chemie. In: Chemie in unserer Zeit, 53 (2019), 412-420 |