Book articles |
2019 |
Eilks, Ingo; Marks, Ralf; Stuckey, Marc: Auswahl und Qualität von Kontexten für relevante
naturwissenschaftliche Bildung. In: Bernd Ralle, Jörg Thiele (Hrsg.) Sinnstiftende Lehr-Lernprozesse initiieren, Münster: Waxmann (2019), 107-123 |
Link
|
2015 |
Stuckey, Marc; Belova, Nadja; Marks, Ralf; Eilks, Ingo: Understanding the use of chemistry related information in the public. In: I. Eilks & A. Hofstein (eds.), Relevant chemistry education - From theory to practice, Rotterdam: Sense (2015), 185-204 |
2014 |
Stuckey, Marc; Haverkamp, Martin; Kienast, Atephan; Knoop, Ute; Most, Most; Schultheis, Herbert; Willeke, Ulrike; Witteck, Torsten; Wlotzka, Petra; Eilks, Ingo: Science teaching that goes under your skin: A PROFILES-module on Tattooing
. In: C. Bolte & F. Rauch (Eds.), Enhancing inquiry-based science education and teachers? continuous professional development in Europe: Insights and reflections on the PROFILES project and other projects funded by the European Commission , Berlin: FU Berlin (2014), 139-142 |
Schindler, Darius; Markic, Silvija; Hauk, Carola; Jäschke-Behrendt, Evelyn; Wilkes, Marina; Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: What should I do with my old cell phone? - A Case of Collaborative Curriculum Development in PROFILES-Bremen
. In: In C. Bolte, J. Holbrook, R. Mamlok-Naaman & F. Rauch (eds), Science teachers' continuous professional development in Europe, Cases from the PROFILES Project, Berlin: FU Berlin. (2014), 103-113 |
2013 |
Feierabend, Timo; Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Ansätze zur Analyse von Bewertungskompetenz in Gruppendiskussionen zum Klimawandel. In: J. Menthe, D. Höttecke, I. Eilks, C. Hößle (Hrsg.), Handeln in Zeiten des Klimawandels - Bewerten Lernen als Bildungsaufgabe, Münster: Waxmann (2013), 171-182 |
2012 |
Stuckey, Marc; Belova, Nadja; Hüneburg, Juliane; Duske, Christian; Sichtling, Madlen; Neudorf, Bernd; Dahm, Martina; Ozan, Nuran; Kelm, Antje; Ostersehlt, Dörte : Clothes - the Second Skin. Cosmetics: Between hope and effect
. In: C. Bolte, J. Holbrook, F. Rauch (eds.), Inquiry-based science education in Europe: Reflections from the PROFILES project, Berlin: FU Berlin (2012), 166-168 |
|
Journal articles |
2021 |
Stuckey, Marc: Die Oxidation von Ethanol - Einführung in die Alkanale. In: RAABits Chemie Sekundarstufe II, Beitrag 47, Stuttgart: Raabe (2021), 1-22 |
2020 |
Stuckey, Marc: Der Säuregehalt von Weinen unterschiedlicher Anbaugebiete. . In: RAABits Chemie Sekundarstufe II, Beitrag 11, Stuttgart: Raabe (2020), 1-20 |
Stuckey, Marc; Theilen, Lukas: Wer knackt den Code zuerst? - Escape Room Mathematik. In: RAABits Mathematik Sekundarstufe I, Beitrag 64, Stuttgart: Raabe (2020), 1-24 |
2019 |
Stuckey, Marc; Theilen, Yannik: Shisha - Viel Rauch um Nichts? . In: RAABits Chemie Sekundarstufe II, Beitrag 37, Stuttgart: Raabe (2019), 1-25 |
2018 |
Penderak, Alexander; Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Gute Luft, schlechte Luft - Ein Lernspiel zu Luftqualität, Klimawandel und Ozonloch. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 29(163) (2018), 36-39 |
Eilks, Ingo; Stuckey, Marc: Making the learning of chemistry more relevant for students. In: Educació Química, no. 23 (2018), 32-39 |
Eilks, Ingo; Marks, Ralf; Stuckey, Marc: Socio-scientific issues as contexts for relevant education and a case on tattooing in chemistry teaching. In: Educacion Química, 29(1) (2018), 9-20 |
2016 |
Stuckey, Marc; Kennedy, Declan: Cool chemistry: Learning about instant cooling packs in chemistry lessons. In: Chemistry in Action, 108 (2016), 9-17 |
Eilks, Ingo; Marks, Ralf; Stuckey, Marc: Das gesellschaftskritisch-problemorientierte Unterrichtsverfahren - Erläutert an einem Unterrichtsbeispiel zu Tätowierungen. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule, 65(5) (2016), 33-37 |
Stuckey, Marc: Sofortkühlkompressen - Verknüpfung von Löseprozess und Energetik. In: RAABits Chemie Sekundarstufe I (2016) |
2015 |
Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Chemistry under your skin - Experiments with tattoo inks for secondary school chemistry students
. In: Journal of Chemical Education, 92 (1) (2015), 129-134 |
Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Science under your skin: activities with tattoo inks. In: Science in School, 33 (2015), 42-46 |
Stuckey, Marc; Heering, Peter; Mamlok-Naaman, Rachel; Hofstein, Avi; Eilks, Ingo: The philosophical works of Ludwik Fleck and their potential meaning for teaching and learning science. In: Science & Education, 24 (2015), 281-298 |
Link
|
2014 |
Krause, Moritz; Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Chemie im Beruf - Spielend und multimedial über Berufe mit Chemiebezug lernen. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie 25 (140) (2014), 13-17 |
Marks, Ralf; Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Die gesellschaftliche Dimension naturwissenschaftlich-technischer Sachfragen: Die Perspektive der naturwissenschaftlichen Unterrichtsfächer
. In: GW Unterricht 2014/2, 134 (2014), 19-28 |
Stuckey, Marc; Sperling, Jan; Hofstein, Avi; Mamlok-Namaan, Rachel; Eilks, Ingo: Ein Beitrag zum Verständnis der Relevanz des Chemieunterrichts. In: Chemie konkret, 21 (2014), 175-180 |
Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Raising motivation in the chemistry classroom by learning about the student-relevant issue of tattooing from a chemistry and societal perspective. In: Chemistry Education Research and Practice, 15 (2) (2014), 156 - 167 |
Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Tätowierungen - Chemie, die unter die Haut geht. In: RAABits Chemie Sekundarstufe I, February 2014, Stuttgart: Raabe (2014), 1-30 |
Stuckey, Marc; Lippel, Marianne; Eilks, Ingo: Teaching chemistry about Stevia - A case of cooperative curriculum innovation within PROFILES in Germany. In: Centre for Educational Policy Studies Journal, 4(1) (2014), 69-83 |
Link
|
Marks, Ralf; Stuckey, Marc; Belova, Nadja; Eilks, Ingo : The societal dimension in German science education - From tradition towards selected cases and recent developments. In: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technological Education (2014), 285-296 |
Link
|
2013 |
Stuckey, Marc; Witteck, Torsten; Eilks, Ingo : Chemie, die unter die Haut geht: Tätowierungen. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule 62 (3) (2013), 30-34 |
Stuckey, Marc; Mamlok-Naaman, Rachel; Hofstein, Avi; Eilks, Ingo: The meaning of 'relevance' in science education and its implications for the science curriculum . In: Studies in Science Education, 49 (2013), 1-34 |
2012 |
Stuckey, Marc; Marks, Ralf; Mamlok-Naaman, Rachel; Hofstein, Avi; Eilks, Ingo
: Chemieunterricht, Allgemeinbildung und Gesellschaft - Blicke über den Gartenzaun. In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule 61 (8) (2012), 10-14 |
Eilks, Ingo; Belova, Nadja; von Döhlen, Mirco; Burmeister, Mareike; Stuckey, Marc: Kommunizieren und Bewerten lernen für den Alltag am Beispiel der Energydrinks. In: Der Mathematische und Naturwissenschaftliche Unterricht, 65 (8) (2012), 480-486 |
Markic, Silvija; Poppe, Nicole; Stuckey, Marc: Low-Cost techniques in science classrooms. In: Chemistry in Action 97 (2012), 23-27 |
Lippel, Marianne; Stuckey, Marc; Eilks, Ingo: Süßungsmittel untersuchen und über Werbung lernen. In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule 61(1) (2012), 36-40 |
Stuckey, Marc; Krause, Moritz; Eilks, Ingo: SALiS on the web. In: Chemistry in Action 97 (2012), 33-34 |
Belova, Nadja; Feierabend, Timo; Stuckey, Marc; Marks, Ralf; Menthe, Jürgen; Eilks, Ingo: Schüler über den Klimawandel diskutieren lassen. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 23 (128) (2012), 26-31 |
Stuckey, Marc; Lippel, Marianne; Eilks, Ingo: Sweet chemistry: Learning about natural and artificial sweetening substances and advertising in chemistry lessons. In: Chemistry in Action (2012 Winter) (2012), 36-43 |
Feierabend, Timo; Stuckey, Marc; Nienaber, Sarah; & Eilks, Ingo: Two approaches for analyzing students' competence of evaluation in group discussions about climate change. In: International Journal of Environmental and Science Education, 7(3) (2012), 581-598 |
|
Proceedings article |
2013 |
Eilks, Ingo; Stuckey, Marc; Mamlok-Naaman, Rachel; Hofstein, Avi: A socio-philosophical model on the science-to-society relationship for science education. In: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (Proceedings of the ESERA 2013 Conference) (2013) |
|
Stuckey; Marc; Sperling, Jan; Mamlok-Naaman, Rachel; Hofstein, Avi; Eilks, Ingo: The societal component in a model of relevance in science education . In: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (Proceedings of the ESERA 2013 Conference) (2013) |
|
2012 |
Stuckey, Marc; Feierabend, Timo; Nienaber, Sarah; Eilks, Ingo: Erfassung von Bewertungskompetenz in Gruppendiskussionen zum Klimawandel. In: D. Höttecke (Hrsg.), Konzepte fachdidaktischer Strukturierung für den Unterricht (2012), 382-384 |
Link
|
Stuckey, Marc; Poppe, Nicole; Markic, Silvija: Low-Cost techniques in science classrooms. In: Collection of papers of the SALiS final conference, Tbilisi/GE (2012), 47-51 |
Kapanadze, Marika; Janashia, Simon; Makashvili, Malkhaz; Eilks, Ingo; Stuckey, Marc; Markic, Silvija: Promoting student-active and inquiry-based science learning by the project SALiS. In: Proceedings of the 9th ESERA Conference, Lyon 2011 (2012) |
|
Stuckey, Marc; Krause, Moritz; Eilks, Ingo: SALiS on the web. In: Collection of papers of the SALiS final conference, Tbilisi/GE (2012), 39-41 |
Kapanadze, Marika; Janashia, Simon; Makashvili, Malkhaz; Eilks, Ingo; Stuckey, Marc; Markic, Silvija
: Schüleraktives und Inquiry-orientiertes Lehren und Lernen fördern im TEMPUS-Projekt SALiS. In: D. Höttecke (Hrsg.), Konzepte fachdidaktischer Strukturierung für den Unterricht, Münster: Lit (2012), 586-588 |
Link
|