Publikationen:
Zeitschriftenartikel |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Cooperative learning with and about Internet forums: A case study on a unit on the consumption and chemistry of mineral water vs. tap water. In: Frontiers in Educaton, 6 (2022), 742497 |
Link
|
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Internet forums In class: Innovation for science education by focusing on social media. In: Action Research and Innovation in Science Education, 3(1) (2020), 3-11 |
Link
|
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: An Interview Study of German Teachers' Views on the Implementation of Digital Media Education by Focusing on Internet Forums in the Science Classroom. In: International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 7(4) (2019), 367-381 |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Eine Studie zum Umgang von Schülerinnen und Schülern mit Internetforen und mögliche Konsequenzen für den Chemieunterricht. In: Chemie konkret, 26(3) (2019), 103-107 |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Secondary school students and Internet forums - A survey of student views contrasted with an analysis of Internet forum posts. In: Education Sciences, 9(2) (2019), 121 |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Innovatives Lernen mit und über Internetforen am Beispiel des naturwissenschaftlichen Unterrichts. In: Transfer Forschung <-> Schule, 3 (2017) |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Mineralwasser vs. Leitungswasser - Zur Nutzung eines Online-Forums zum Austausch und Diskutieren im Unterricht. In: MNU Journal (2017), 171-178 |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Aspartam - Ein Beispiel für Arbeitsmaterial aus Internetforen für den Chemieunterricht. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule, 64(5) (2015), 35-36 |
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Internetforen - Eine bislang kaum erschlossene Quelle für den naturwissenschaftlichen Unterricht. In: Der Mathematische und Naturwissenschaftliche Unterricht, 68 (2015), 213-217 |
|